هوش مصنوعی
<p> استاد دانشگاه عبری اروشلیم که تبار یهودی و شهروندی رژیم اسراییل را دارد، مدعی است که قبلا به شریعت یهود پایبند بوده، اما اکنون خداناباور و همجنسگرا است. از این رو کسی که بر اساس تعریف هلاخایی به عنوان یهودی محسوب شود که کارت هویت از وزارت امور داخلی دارد. دکتر اسلیپ داستان تسخیر را که با یک پدیده روانی ترکیب شده، تعریف میکند. طرحهای کیفی بر درک پدیدههای اجتماعی از طریق مشاهده مستقیم، ارتباط با شرکتکنندگان یا تجزیه و تحلیل متون تأکید میکند و ممکن است بر دقت زمینهای و ذهنی بر کلیت تأکید کند. یکی از فیلمهای کم ارتباط از لحاظ موضوعی با احضار در این لیست که در آن، ماری شاو (جودیت رابرتز) و عروسکهای ترسناکش مانند نمونه اولیه اشخاص شروری هستند که در دو فیلم احضار و توطئهآمیز حضور دارند. البته او تاکید دارد که ناپدید شدن گونه هوموساپینس نه به خاطر «خودنابودگری» این گونه، بلکه به خاطر تغییرات حاصل از فناوری است که اصولا ماهیت انسان را تغییر خواهد داد. اجماع در فقه اهل سنت در ردیف کتاب و سنت از مبانی استنباط احکام است، اما در فقه جعفری منبع مستقلی برای استخراج احکام نیست، بلکه در صورتی که مو گنجينه روشن ت معصوم را نشان دهد، معتبر است.
<p> گنجينه روشن محمدحسین طباطبایی در المیزان ذیل بحث نسخ آیات بیان میدارد که نسخ آیات از جنس تناقض احکام نیست بلکه از نوع تکمیل است. در واقع می توان گفت که هراری نسل گنجينه روشن آتئیستهای اوایل قرن بیست و یکم همچون ریچارد داوکینز و کریستوفر هیچنز است که چنان به علم و فناوری و قدرت نامحدود آن ایمان دارند که از «علم» یک مذهب جدید ساختهاند. تقریبا همزمان با اوباما، «بیل گیتس»، شروع به تعریف و تمجید مستمر از کتابهای هراری کرد و حتی برای کتاب «ساپینس» انسان خردمند» او شخصا یادداشت مرور (ریویو) نوشت. یکی از مواردی که باعث اختلاف در تعریف گروه است ملاکها و معیارهای اندازه و ابعاد گروهها و نوع کار کرد آنهاست به شکلی که حتی کل جامعه را نیز میتوان یک گروه اجتماعی بسیار بزرگ درنظر گرفت. ماورا در به تصویر کشیدن وحشت و ترس، تسخیر، ارواح و حتی مصلوب شدن افراد، بهخوبی عمل میکند. بازیگران گنجينه روشن ، صحنههای ترسناک مؤثر، داستان عاشقانه خانوادگی و تصویر ایمان چیزی است که این کار را با فیلمهای دیگر این لیست گره میزندعناصر متداول این فیلمها شامل یک فرد جنزده، ایمان و افراد تسخیر شده است که به طور کلی ساختار یک فیلم ماوراءالطبیعه و ترسناک را تشکیل میدهند و بسیار جذاب هستند. در همان سال، دنبالهی فیلم موذی (In گنجينه روشن ious)، یکی از ترسناکترین فیلمها ساخته شد و ادامهدهندهی همان سبک وحشتناک و خلاقانه بود که مو به تن سیخ میکرد و بهخوبی دارای اکثر فاکتورهای ایجاد ترس بود. در این فیلم، اشباح، تسخیر و عرفان، صورت تازهای به خود میگیرند که احساس میشود آن مضمون یاریرسانی مسیح برای از بین بردن مشکلات که از دهه ۷۰ میلادی در فیلمها نبود، بازگردانده شده است. رژیمهای سلامتی در هند باستان متمرکز بر گنجينه روشن د که سلامت دهانی بهترین روش برای داشتن یک زندگی سالم است. در دوران باستان سکنهٔ رم به صورت قبیلهای زندگی میکردند. در این کار شاهد تکنیکهای فیلمبرداری، پالت رنگی زیبا و مرگ و میر زیادی هستیم که به شیوه یک فیلم ترسناک ایتالیایی ایجاد شده است. پیش از این، وان فیلم سکوت مطلق (Dead Silence) را در سال ۲۰۰۷ کار کرد و اولین فیلم او هم به همراه شریک نویسندهاش، لی وانل تهیه شده بود که در سال ۲۰۰۰ اکران شد. سکوت مطلق محصولی متناسب با زمان خودش و دارای فیلتری آبی رنگ و ویرایشی بوده که یادآور مجموعه فیلم اره است و بهخوبی حال و هوای آن را زنده میکند، چرا که جیمز وان ساخت اره را بر عهده داشت.</p>
<p> این فیلم مانند احضار بر اساس یک داستان واقعی است اما خوب یا بد، اثری کاملا متفاوتتر از احضار و با بودجه ساخت زیاد است. بعد از ۸ سال، حالا احضار دارای سه قسمت اصلی، سه فیلم اسپینآف، یک داستان اصلی و یک فیلم ترسناک فولکلور اسپانیایی است که داستان آن همراستا با احضار است و چندین فیلم مرتبط دیگر با این مجموعه در حال ساخت است. او به صراحتی باورناپذیر گفته است که «کووید ۱۹» بهانهی بسیار خوبی است که حسگرهای زیرپوستی با هدف کنترل و نظارت هر چه بیشتر توسط «هوش مصنوعی» در انسانها کار گذاشته شود. هراری به طور مرتب در حال القاء این مفاهیم به ذهن مخاطبان است که «بازطراحی بشر»، «تغییر زیستی بدن انسانی با فناوری» و «سیستمهای اعتبارسنجی اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی» که در مجموع انسان را وارد عصر «ترنسهیومانیسم» می کند، سرنوشت وتقدیری محتوم است که تکتک انسانها «باید» به آن تن بدهند.</p>